تسلیت باشگاه پرسپولیس در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان + عکس کلیه مسابقات ورزشی کشور لغو شد بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال لغو شد پیام تسلیت وزیر ورزش، فدراسیون‌‌ها و باشگاه‌های ورزشی در پی شهادت رئیس‌ جمهور پیام تسلیت باشگاه استقلال در پی شهادت رئیس جمهور + عکس جلالی از گل محمدی بله گرفت؟ بیرانوند نگران تراکتور! بی توجهی باشگاه پرسپولیس به اقدام غیر حرفه‌ای صادقی اوسمار خواستار توافق با دو بازیکن قبل از اتمام فصل مذاکرات نهایی ایجنت اوسمار با درویش نتیجه و ویدئو خلاصه بازی آرسنال و اورتون| برد بی فایده و توپچی‌های سرافکنده نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچسترسیتی و وستهم| جشن قهرمانی و سلطنت پپ گواردیولا پخش زنده بازی منچسترسیتی و وستهم در هفته آخر لیگ برتر انگلیس (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنامه کامل تیم ملی ایران لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پایان کار قدوس در برنتفورد + عکس نحوه خرید بلیت بازی نساجی و استقلال + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان + قیمت و لینک خرید همه منتظر جواب ستاره آلمانی بازگشت برهانی به استقلال مدافع پرسپولیسی علیه استقلال
سرخط خبرها

وعده عطایی: می‌توانیم سعید معروف را برگردانیم

  • کد خبر: ۷۷۲۳۲
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
وعده عطایی: می‌توانیم سعید معروف را برگردانیم
سرمربی ایرانی تیم ملی والیبال معتقد است می توان به بازگشت سعید معروف به تیم ملی امیدوار بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بی‌درنگ پس از پایان المپیک، قرار است تیم ملی والیبال بار دیگر اردوی خود را استارت بزند؛ اما تفاوت بزرگ، این‌بار حضور یک مربی ایرانی در رأس کادر فنی است. بهروز عطایی که چند‌سالی است سرمربیگری تیم والیبال جوانان را برعهده دارد، از‌سوی فدراسیون هدایت تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن را نیز برعهده گرفته است. عطایی که اولین سرمربی ایرانی تیم ملی والیبال بعد از یک دهه شده است، دیروز قبل از شروع اردوی تیم ملی پاسخ‌گوی سؤال‌های خبرنگاران بود.


بازیکنان باتجربه تیم نیاز به استراحت داشتند

ابتدا باید درباره فهرستی که اعلام شد، توضیحاتی را بدهم. ما در این فهرست هم خواستیم از تعدادی از بازیکنان که در المپیک حضور داشتند، استفاده کنیم و هم تعدادی از بازیکنان که امسال در لیگ ملت‌ها و اردو‌های تیم ملی حضور داشتند و نتوانستند به المپیک بروند. البته تعدادی هم از بازیکنان تیم جوانان را به این تیم اضافه کردیم. ما با هماهنگی فدراسیون تصمیم گرفتیم از بازیکنان باتجربه‌ای مثل موسوی، غفور و معروف که سال‌هاست در تیم ملی حضور دارند و فشار زیادی هم تحمل کردند، استفاده نکنیم؛ چون آن‌ها نیاز به یک دوره استراحت خواهند داشت.


خیلی از بازیکنان می‌توانستند در المپیک باشند

به نظر من بازیکنان خیلی خوبی داشتیم که حتی می‌توانستند در المپیک هم حضور داشته باشند، اما به‌خاطر محدودیت فهرست دوازده‌نفره این اتفاق نیفتاد. از‌جمله این بازیکنان می‌توانم به عابدینی، اسفندیار و حضرت‌پور اشاره کنم. در‌مجموع ما ۵ بازیکن از فهرست المپیک را وارد لیست خودمان کردیم و بقیه خارج از این فهرست دعوت شدند. اینکه برخی بازیکنان المپیکی ما در لیست جدید تیم ملی نیستند، دلیلی بر شایسته‌نبودنشان نیست، چون هر ۱۲ بازیکنی که به المپیک رفتند، بازیکنان بزرگی هستند.


بازیکنان بیشتری را در جهان معرفی می‌کنیم

اگر چیزی را که در ذهن من است، بتوانیم پیاده کنیم و آن فضا را مهیا کنیم، قطعا از‌این‌پس می‌توانیم از بازیکنان بیشتری در مجامع بین‌المللی استفاده کنیم. این اتفاقات مستلزم این است که باور درستی اتفاق بیفتد. متأسفانه تعریف درستی از خواسته‌های خودمان نداشتیم. هنوز مردم نمی‌دانند چه مسابقاتی برای والیبال ما مهم است؛ لیگ ملت‌ها، جام‌جهانی، مسابقات جهانی، قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی یا المپیک؟! دست‌کم باید برای خودمان یک تعریف درست داشته باشیم. شاید دلیلی نداشته باشد بازیکنانی که به مسابقات جهانی می‌روند، حتما در مسابقات آسیایی هم باشند. این استفاده زیاد از برخی بازیکنان باعث فرسودگی آن‌ها شده است.


عبادی‌پور، کاپیتان جدید ماست

میلاد عبادی‌پور را به‌عنوان یک بازیکن باتجربه در فهرست قرار دادیم. به‌هر‌حال ما باید یک بازیکن باتجربه‌تر نسبت به بقیه در تیم داشته باشیم تا بتواند فضای داخل زمین را مدیریت کند؛ البته به جز او چند بازیکن نسبتا باتجربه دیگر هم داریم. بردیا سعادت را هم به‌عنوان یکی دیگر از بازیکنان جوان و لژیونر در کنار خود خواهیم داشت.

می‌توانیم معروف را برگردانیم

به نظرم می‌توانیم در آینده به‌خوبی از توانایی نفراتی همچون سعید معروف، سیدمحمد موسوی و امیر غفور استفاده کنیم. آن‌ها با یک پیش‌زمینه مثبت وارد المپیک شدند و توقعشان این بود که حداقل به جمع ۸ تیم برتر برسند؛ اما وقتی این اتفاق نیفتاد، یک سرخوردگی ذهنی ایجاد شد. باید یک فرایند زمانی بگذرد و آن‌ها بتوانند خودشان را بازسازی کنند.

 

من ارتباط صمیمی با هر ۳ نفر دارم و قبلا چه در تیم ملی و چه در رده باشگاهی با آن‌ها کار کردم. حتما اگر عمری باقی باشد، بعد از این مسابقات با بازیکنان باتجربه تیم ملی صحبت می‌کنم. سعی می‌کنیم فضایی را مهیا کنیم تا آن‌ها با تحمل کمترین فشار ممکن و یک برنامه‌ریزی خوب برای تیم ملی بازی کنند. قطعا والیبال ایران هنوز هم می‌تواند از پتانسیل بالای امثال سعید معروف استفاده کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->